Vodič- promocija za salon lepote na društvenim mrežama

Kako da se izdvojite u odnosu na konkurenciju?

 

 

Razvoj interneta je nametnuo promene, sa njim se menjao biznis i marketing koji su morali da se prilagode i stave društvene mreže u sam vrh njihovih marketing strategija. Prema poslednjim istraživanjama konzumenti dnevno provode 151 munut na smart telefonima, dok televizija zauzima 147 minuta vremena vaše potencijalne ciljne grupe.

To je odlična promena ekonomičnijim pristupom do većeg broja publike 🙂

Reklame na društvenim mrežama imaju više sadržaja, a njihova glavna prednost je što targetiraju upravo publiku koja je vama potrebna. Tako kontrolišete vaš budžet, kome se reklamirate i što je najvažnije možete da izmerite svoje troškove. Facebook nije prepoznat u dovoljnoj meri kao kanal za promociju u Srbiji, a veoma je pogodan za mala i srednja preduzeća koja za relativno mali novac mogu da dobiju veliku promociju.

Da bi koristili benefite koje društvene mreže pružaju za početak morate imati Facebook i Instragram nalog 🙂

Da sagledamo stvari iz sledećeg ugla: Vi ste vlasnik salona lepote koji pruža kvalitetnu uslugu svojim klijentima i možda razmišljate na način da je to dovoljan preduslov za vaše poslovanje, međutim realnost je malo drugačija. Ukoliko ne iskomunicirate ciljnoj grupi da se u vašem salonu  mogu osećati prijatno i dobiti kvalitetan tretman jednako je kao da ne postojite u tržišnoj utakmici.

Prvo zlatno pravilo ukoliko promovišete usluge ili proizvod na Fejsbuku, nedopustivo je da to činite sa vaših privatnih profila. Klijenti nisu zainteresovani za vaš privatni život, već za vaš biznis i usluge koje pružate pa se u skladu sa time tako i ponašajte. Privatni profil je namenjen fizičkim licima na kojima treba da je u fokusu vaš lični sadržaj i nikako ne treba da ga  koristite u svrhu promocije vašeg biznisa. Privatni profili su ograničeni brojem pratioca (5000) , takođe nemate uvid u statistiku vaše potencijalne ciljne grupe i ne možete da koristite facebook oglašavanje na istim.

Za biznis morate da imate stranicu.

Ukoliko samostalno vodite biznis nalog vašeg salona vodite računa o ažurnosti odgovaranja na poruke , pratioci vaše stranice očekuju brzu reakciju i odgovor .Ton komunikacije sa klijentima je veoma bitan i zavisi od koncepta vašeg brenda. Uzmimo npr. ukoliko je vaš salon lepote u centru grada, specifična usluga, enterijer salona je u skladu sa trendovima u odnosu na standardni tip salona vaše konkurencije, u tom slučaju možete probati sa komunikacijom sa klijentima po principu friendly tona.  Sve u svemu treba da ostanete dosledni vašem brendu i početnoj ideji koju ste zamislili kada ste otpočinjali biznis, ili pak ukloliko ste u određenoj fazi poslovanja koja zahteva promene imidža  (repozicioniranje brenda) dozvoljene su promene u tonu komunikacije sa klijentima.

Ukoliko promovišete usluge vašeg salona: budite transparetni, obavezno istaknite cene, poenta digital komunikacije jeste da pružite klijentima sve informacije na jednom mestu, u suprotnom trošite njihovo dragoceno vreme.

Često se susrećemo sa zahtevima klijenata koji u prvi plan stavljaju broj lajkova kao primarni cilj promocije na društvenim mrežama. Kvantitet lajkova ne znači nužno i kvalitet.

Verovatno ste bili u situaciji da vam neko ponudi 1000 lajkova po veoma povoljnoj ceni ili celu stranicu sa velikim brojem fanova. Zvuči primamljivo na prvu loptu, u marketinškom smislu vaša kampanja stiže do ljudi koji nisu vaša ciljna grupa što prouzrokuje neuspeh celokupne kampanje.

To je kao da ste dobili priliku da reklamirate vaš salon lepote na sajmu građevinarstva. Šta mislite koji su marketing efekti te promocije ?

Komunikacija na društvenim mrežama oslikava suvoparan pristup jer se sve svodi isključivo na prodaju, vaš oglasni prostor na mrežama je mesto gde treba da izgradite odnose sa vašim potencijalnim klijentima. Česta greška u komunikaciji je potenciranje prodaje usluge, a taj način komunikacije na društvenim mrežama obično ne donosi rezultate. Koliko volite da gledate telešop reklame ?

Izgradite poverenje u komunikaciji sa vašim klijentima,pružite im sadržaj koji je zabavan i neopterećujući, zadržite ih na vašim kanalima i kroz spontani drugarski pristup izgradite imidž i rezultati sigurno neće izostati.

Držite se pravila da veći broj objava ne znači i veći kvalitet u komunikaciji. Zatrpavanjem sadržaja (SPAM) na vašoj biznis stranici salona vam neće povećati prodaju. Prilikom svake objave povedite računa o kvalitetu fotografija, video zapisa ili blog posta.

Pored facebook mreže, nemojte zapostavljati promociju vašeg biznisa na Instagramu. Ova mreža konstatno beleži rast korisnika, pruža vam takođe  i ogromne marketinške mogućnosti. Community manager-i koji vode biznis naloge na Instagramu imaju gerila pristup, po sistemu zaprati pa otprati i veštački podižu broj folower-a bez jasnog cilja.

Ako ste zapratili neku stranicu na Instagramu, znači da vam se taj profil (usluga, proizvodi, brend) dopada i da je u skladu sa vašim interesovanjima. Zar ne?

 

Otvorili smo mnogo tema koje zaslužuju da se razrade  pojedinačno i temeljno. Ovi saveti  se mogu primeniti i na druge biznise. Iz našeg iskustva donose odlične rezultate u beauty kategoriji (frizerski salon, trajna šminka, kozmetički salon itd…)

Nastavićemo ovu temu u nekom od narednih tekstova zato nas pratite na društvenim mrežama.

 

Od nas očekujte drugačiji pristup i komunikaciju bez uvijanja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: